Ve čtvrtek 11. února jsme se vypravili na největší německý karneval do Kolína nad Rýnem a následující pondělí na další (prý druhý největší v Německu) do blízkého Mainzu :)

Nejprve krátce o tom, co to karneval je a co má společného s našimi ostatky, fašanky apod.:

"Termín masopust se u nás používal podle pramenů z období Velké Moravy již v 9. století. Románské národy označují toto období jako karneval (z latinského "carnis trivium"), německy se nazývá Fastnacht, slovensky fašiangy, moravsky fašank, na Slovácku a Valašsku také ostatky, polsky zapust a v Rusku či na Ukrajině má název maslenice." (zdroj katyd.cz)

V Německu probíhají karnevaly od čtvrtka do pondělka v týdnu před Popeleční středou. Ta letos připadla na 17. únor.

Kolín (11. 2.)

Večer před odjezdem jsem se dověděl, že druhý den je volné místo na cestu do Kolína, proto jsem se (a taky díky Michalovu pobídnutí, že kdyby se nemusel učit, určitě by do Kolína vyrazil) rozhodl, že ve čtvrtek ráno pojedu taky.

Z Camp Pieri jsme vyjížděli celkem časně, ale na hlavním nádraží jsme se kupodivu sešli všichni včas.

Společná fotka před odjzedem z Camp Pieri

Všichni jsme byli náležitě připraveni a každý si s sebou v baťůžku vezl nějaký proviant - hlavně tekutý. No a už na nádraží a ve vlaku jsme potkávali lidi v maskách a tušili jsme, že cíl naší dnešní cesty bdue stejný - Kolín nad Rýnem.

Melanie a Javi ve vlaku do Koblenze

První část cesty vedla do Koblenze, kam jsme jeli většinu času podél Rýna, a mohli se tak kochat vinohrady ležícími na jeho strmých březích a také obdivovat zachovalé středověké hrady či jejich zříceniny.

Projížděli jsme mimo jiné i přes Rüdesheim, kde jsme byli s ostatními Erasmáky v prosinci na návštěvě vánočního trhu. Z okna jsme také viděli hrad v Kaubu ležící na ostrůvku uprostřed Rýna, který jsme s Michalem viděli taky už v prosinci (fotky z prosincového výletu).

Společné foto na nádraží v Koblenzi

V Koblenzi na nádraží jsme udělali prakticky jedinou společnou fotku, na které jsme všichni... Myslím, že prasátka byla jednou z nejlepších masek dne :)

V Koblenzi už bylo lidí v maskách výrazně víc. Nastoupili jsme do vlaku na Kolín, v němž jelo prakticky 80% cestujících na karneval! Většina z nich si s sebou také vezla tekuté zásoby. Rodrigo s Melanie vyrazili během cesty na prohlídku vlaku s cílem získat fotky se zajímavými maskami :)

Rodrigo a Renato u našeho cestovního "minibaru" ;)

Miguel a Mochi si od holek půjčili kloubouky

Tania, Nerea a Nieves v maskách na nádraží v Kolíně

Když jsme v Kolíně vystoupili z vlaku, potkávali jsme, a pak i v celém Kolíně, minimum lidí bez masek. V nádražní hale jsme potkali mnohačlennou kapelu a další a další maskované návštěvníky karnevalu.

Karnevalová kapela v nádražní hale v Kolíně

Hned vedle nádraží je kolínská katedrála, kde pro nás začal kolínský karneval. Davy masek se tudy vydávaly do víru Kolínského karnevalu.

Já, Renato a Rodrigo před kolínskou katedrálou

Protože jsem se pro návštěvu Kolína rozhodl až na poslední chvíli, neměl jsem připravenou žádnou masku. Proto jsem si vzal alespoň plavecké brýle, které jsem nahradil kloboukem, který jsem si koupil na místě.

S Taniou v novém klobouku :)

Nějakou dobu jsme procházeli ulicemi Kolína, na chvíli se ohřáli v jedné hospodě a nakonec jsme došli na náměstí, kde byla nainstalována velkoplošná obrazovka. Na ní probíhal přenos koncertu zřejmě z jiného náměstí.

Na náměstí byla spousta masek, které se velice dobře bavily... ostatně stejně jako my :) Tančili jsme taky, dělali blbiny a fotili se s ostatními maskami :)

Renato s jezdkyní na růžovém slonovi ;)

Maria a Laura si na focení odhytly barevného klauna

S Melanie s Maikovými vlasy

Drunkster? ;)

Navečer jsme se šli ohřát do hospody a pak se vydali na nádraží. Přestože někteří plánovali, že zůstanou v Kolíně přes noc a pojedou zpět až prvním ranním vlakem, až na dva jsme se vraceli zpátky ještě tentýž večer.

Ve vlaku jsme taky potkali několik studentů z Oestrich-Winkelu, kteří přijeli do Německa na Erasmus letos v lednu.

S brazilským králíčkem z Oestrich-Winkelu :)

Na Camp Pieri jsme se vrátili nočním autobusem unavení, ale plni zážitků :)

Více fotek na Picase.

Intermezzo

O víkendu bylo možné všude, hlavně v Mainzu, potkávat lidi s barevnými karnevalovými čepicemi, kloubouky a šálami, či přímo v maskách.

Hodně lidí mělo na hlavě nějakou karnevalovou pokrývku i na cestě do práce :)

Rodrigo nám popisoval, že jel vlakem, kde viděl sedět dva seriózní pány, kteří jeli očividně z/do práce. Vážně seděli na svých místech a četli noviny o ekonomice, maje přitom na hlavě klobouk ve tvaru slona! :D

Ti, kteří neměli žádný klobouk, měli alespoň čtyřbarevnou červeno-bílo-modro-žlutou šálu v barvách Määnzer Helau :)

Mainz (15. 2.)

Na karneval v Mainzu jsme vyráželi až odpoledne. Tentokrát s námi už vyrazil i Michal, který se místo návštěvy Kolína učil :) V pondělí bývá hlavní část karnevalu, tzv. Rosenmondnacht.

Cestou do centra jsme viděli odcházet spoustu lidí, kteří se vraceli domů z dopoledního programu, který prý zahrnoval i průvod masek.

Skupina masek vracející se z maškarního průvodu

V centru jsme viděli velký nepořádek - po zemi se povalovaly skleněné i plastové lahve a byla pokryta hnědou břečku z napůl roztátého a rozšlapaného sněhu.

Renato a já

Nakonec jsme došli na volné prostranství před divadlem, kde už probíhala party. Na dvou sloupech tam byla postavena jakási brána, na které měli svoje stanoviště DJ's.

Vmísili jsme se do davu nedaleko stage, kde jsme měli svoje stanoviště celý večer. Průběžně se vždycky někdo odpojil, aby si odskočil, nebo se šel najíst.

Večerní katedrála v Mainzu

S Michalem jsme pak taky vyrazili na obchůzku - najít záchod a něco pojíst. No a když jsme čekali, až na nás dojde řada u stánku s čínskými nudlemi, tak se na nás otočila paní, která stála před námi a říká: "Dobrý večer!" :)

Dali jsme se s ní do řeči a zjistili jsme, že už bydlí v Německu pěknou řádku let, protože se tam provdala. No a taky jsme od ní dostali tip na českou hospodu klein Prag, která je v Mainzu nedaleko zbytků římského divadla (Römisches Theater). Tu jsme později taky navštívili - točí se tam Plzeň, Krušovice a Budvar :)

Večeře spolu s paní pocházející z Prahy :)

Renato s Dianou a Anetou

Z Mainzu jsme se do Wiesbadenu vrátili posledním nočním vlakem. Unavení, se špinavými nohavicemi a botami, ale s dalším fajn zážitkem :)

Na víc fotek se můžete podívat na Picase.

Oba karnevaly stály za to! Pokud se budete kolem Kolína nebo Mainzu někdy v dobu konání karnevalů pohybovat, určitě si na ně udělejte čas :)